понеделник, 30 април 2012 г.

Dell гледат оптимистично на бъдещето на ултрабуците


Още миналата година анализаторите предрекоха, че ултрабуците ще се превърнат в най-хитовия продукт тази година. Четири месеца след началото на 2012 година, обаче, това все още не се е случило. Бавнорастящата популярност на тънките компютри накара някои анализатори да променят мнението си. Dell, обаче, продължават да вярват в бъдещето на този клас компютри.

Нещо повече, Сам Бърд - директор в американската компания - наскоро обяви, че продажбите на ултрабука им XPS 13 са надвишили няколкократно очакванията им. "Не можем да смогнем на поръчките," твърди той. Бърд, обаче, отказа да коментира колко ултрабука са продали спазвайки политиката на Dell никога да не се издава такава информация пред медиите. Той, все пак, намекна, че продажбите са "малко по-малко от три пъти повече", отколкото компанията е предполагала. 

XPS 13 е едва 0,71 инча тънък и тежи 1,36 килограма. Макар че изглежда доста добре, компютърът все пак има един недостатък - струва около $1000. Анализаторите отдавна предрекоха, че, за да имат шанс пред традиционните ноутбици и таблетите, ултрабуците трябва да се продават на цена около $600 - $700. Затова, новината, че ултрабукът на Dell се продава въпреки високата си цена, е малко изненадваща.

Този модел, обаче, се различава от други на пазара с това, че е съобразен както с нуждите на потребителите, така и с тези на бизнеса. За целта, Dell са се опитали да съчетаят ефективността на един бизнес ноутбук с мобилността и дизайна на потребителски продукт от типа на iPad. Всъщност, според някои специалисти, именно бизнес страната на XPS 13 е тази, която интересува потребителите и е пресилено да твърдим, че, въпреки продажбите си, този ултрабук носи обещанието, че тънките ноутбуци като цяло ще станат толкова популярни сред потребителите колкото са таблетите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар